środa, kwietnia 1

SCENARIUSZ POŻEGNANIA VI KLASY

Zostawiam do wglądu scenariusz programu artystycznego na pożegnanie klasy VI.
Role Aniołów wcielą się:
Anioł I - Filip
Anioł II - Aga
Anioł III - Dawid

SCENARIUSZ PROGRAMU ARTYSTYCZNEGO NA POŻEGNANIE KLASY VI

Postacie: Anioł I, Anioł II, Anioł III


SCENA I


A I: W ramach Monitoringu Nieletnich, otwieram kolejne posiedzenie Rady Aniołów w sprawie TESTU ZALICZENIOWEGO dla klas VI. Dzisiaj przeprowadzimy test dla klasy …. Kogo my tu mamy droga koleżanko ?

A II: Aaaa psik ! Przepraszam – alergia. Klasa VI ze szkoły podstawowej w Jaśkowicach im. K.

Makuszyńskiego.

A I: Makuszyńskiego ?? Coś mi to nazwisko mówi ….

A III: Nachylając się do AI szepcze na ucho.

AI: Aaaa !!! Szatana ?? (Znowu się nachyla, AIII szepcze na ucho) I co z tego, że z VII klasy ?? I co mi tu kolega szepcze w ogóle, że aureolę na dodatek złotą dostał ….

A II: Aaaa psik ! Zaczynajmy drodzy koledzy, proszę.

A III: Dobrze, lecimy ! (poprawia skrzydła)


WĘDRÓWKĄ JEDNĄ ŻYCIE JEST CZŁOWIEKA – piosenka


SCENA II


A I: Taaak.... Gdzie i kiedy rozpoczęła się wędrówka naszych szóstoklasistów ?

A III: Z pewnością zaczynali od „zera”

A: II: Zera ? Panie Kolego …. Aaaa psik !

A III: Od zerówki. Rok 2003. Proszę popatrzmy. Widzicie jak nieboraki ściskają za ręce swoje mamy ? I te jasne buzie, niewinne oczęta, rączki, które dopiero wprawiać się w pisaniu literek będą

AII: Idąc do zerówki nie mogli jeszcze wiedzieć jak długa wędrówka czeka ich do klasy VI, ile życiowych sprawdzianów czeka każde z nich, ile prób …

A I: Ile błędów popełnią i jakie sukcesy odniosą. W czym się sprawdzą, a w czym nie. Jakie są ich mocne i słabe strony ? Zalety i wady ? Nie mogli tego wiedzieć 6 lat temu, a czy dziś to wiedzą ? Popatrzmy …..

Aniołowie nachylają się do ekranu komputera.


LEOPOLD STAFF – ODYS


A II: Moim zdaniem, naukę o materii osobistej możemy im zaliczyć.

AI i III: Zaliczamy !


SCENA III


A III: Z klasy I do II, z II do III, itd. ..

A I: Dodawanie, czytanie, kontynenty, angielskie słówka, oceany i morza,

Pole trójkąta i trójpolówka, ameby i pantofelki, polarna zorza … Sporo wiedzą dzisiaj nasi szóstoklasiści. Niektórzy co prawda cudem kilka testów zaliczyli …(spojrzenie na AII)

A II: O nie, panie kolego, aa psik ! Ja w takim procederze skrzydeł nie maczałam ! Poza tym proszę pamiętać, że szkoła to nie tylko testy, wzory i formułki. To przede wszystkim, obok poznawania siebie, poznawanie innych, czyli najważniejsza z nauk: nauka o drugim człowieku.

A III: Tak, nauka o tym, że ktoś inny ode mnie, to nie znaczy gorszy.

A I: A jeśli ktoś chętnie pomaga, to nie frajer, tylko dobre serce ma.

A II: Panie kolego, słownictwo, bardzo proszę…

A III: Jeśli ktoś ma kłopoty z nauką, to nie znaczy, że kapuściana głowa, może ten uczeń ma jakiś problem i trzeba to zrozumieć i uszanować ?

A I: To również nauka o tym, że dziewczyna to też człowiek, aaaa psik !


UCZĘ się CIEBIE CZŁOWIEKU – JERZY LIEBERT


A I: Naukę o człowieku VI klasie z Jaśkowic zaliczamy ?

A II i III: Zaliczamy !


SCENA IV


PIOSENKA: DNI, KTÓRYCH NIE ZNAMY


AIII: Dlaczego ważne są tylko te dni, których nie znamy ?

A II: Myślę, że dlatego, że niosą nadzieję na lepsze jutro, że jest w nich zapisana możliwość zmiany siebie, świata ….

A I: No tak, bo tego, co już się wydarzyło nijak nie da się zmienić, ale można wnioski wyciągnąć

A III: i poprawić się i w przyszłości nie popełniać tych samych błędów !

A I: Otóż to panie kolego, otóż to ! A nasi szóstoklasiści błędy popełniali, oj popełniali ….

AIII szeptem: Uwierzy kolega, że wyraz „pióro” jeden z nich przez „ż” z kropką napisał ?

AI: A gdzie w wyrazie „pióro” kolega anioł jakieś „rz” widzi ? Chyba w wyrazie „pierze” (poprawia skrzydła)

AII: Aaaa psik ! Alergia – przepraszam. Na pierze właśnie. Aaaaa psik ! Koledzy, błędów nie popełnia ten, co nic nie robi …..

AIII: Oj, to jacy oni pracowici byli …..

AI: Kontyuując dyskurs: No tak to już z tymi błędami jest, że lubią się powtarzać … Bo jeśli chodzi o całą resztę, to już nie bardzo …


WIERSZ: NIC DWA RAZY – WISŁAWA SZYMBORSKA


A II: No to ja myślę, że nauka na błędach własnych zaliczona ?

A I i III: Zaliczona !


SCENA V


AII: Nasi szóstoklasiści mają powędrować dalej w świat.

AIII: Ale czy oni wiedzą, te niebożątka, że świat to ciężkie bramy do otwarcia, to ogień zły do ugaszenia.

AII: Aaaa psik ! Nie no, panie kolego ! Kolega z tym ogniem to już doprawdy jest niemożliwy ! Toż to jeszcze dzieci są ! Przed nimi wiele jasnych dni, bezpieczny cień wysokich traw i szum drzew, które sami posadzą …

A I: Ja też jestem pewien, że w swej dalszej ziemskiej wędrówce staną się orędownikami prawdy, zgody ..

A II: O ład i porządek na świecie zabiegać będą i nad źdźbłem trawy się pochylą …

AI: i w ciszę czarnego stawu zasłuchają ….

AII: W takim razie ostatnia z nauk, nauka o świecie

WSZYSCY: ZALICZONA !


PIOSENKA: ŚWIECIE NASZ


WIERSZ: LIPIEC – julian przyboś

w tle dzwonek szkolny